Для вчителів


\




EDUCATIONPAKHOMOVA.BLOGSPOT.COM









About this website

OKSANAVOL.BLOGSPOT.COM
 


На платформі УМІТИ розпочинається планове оновлення контенту в усіх міні-курсах.

Першим оновився міні-курс про формувальне оцінювання:
- додано 10 шаблонів з інструментами формувального оцінювання для роздрукування в кольорі та ЧБ, а також методичні рекомендації до них;
- збільшено кількість практичних порад щодо методів зворотного зв'язку від учня до вчителя та від учителя до учня, а також порад - що далі робити з отриманими результатами;...
Показати більше...

до




‎· 



Робота практикуму (школа менторингу) з проблеми «Освітні проєкти як інструмент змін у Новій українській школі
About this websit

 




І мова зовсім не 

Корисні посилання щодо НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ


Сайт МОН тут
Платформа НУШ переглянути
Модельні тижні тут
Сайт КОІППО «Нова українська школа» переглянути
Блог заступника з НВР пілотної школи Кіровоградського НВО №25 Левшун Ади Миколаївни тут
Відеоканал   Курс ЕдЕра
Нова українська школа на фейсбук тут
Група у ФБ «НУШ: ділимося досвідом» переглянути
Група у ФБ «Вчителі початкових класів онлайн» тут
Група у ФБ «Ми-початківці» тут



1 клас

🔽
🔽
🔽
🔽

🔽
🔽
🔽
🔽
🔽
🔽
🔽
                                                    🔽
                                                   🔽

ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ ПРО МАЙНДФУЛНЕС У ШКОЛІ



НУШ 1 клас 2018-2019 нр/ Записи у класному журналі

У методичних рекомендаціях (лист МОН від 18.05.2018 № 1/9-415) дано чітку інструкцію щодо ведення класного журналу в 1 класі і у разі поділу класу на групи, і коли такого поділу не здійснюють.Нижче  текст, який дослівно взято з методичних рекомендацій.Фактичне виконання навчальної програми фіксується у Класному журналі відповідно до Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 08.04.2015 № 412, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.04.2015 за № 472/26917, та з урахуванням методичних рекомендацій щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів (лист Міністерства освіти і науки України від 21.09.2015 № 2/2-14-1907-15 та лист МОН від 22.05.2018 № 1/9-332). (ст. 5 методичних рекомендацій)Програмою передбачено, що освітня галузь «Мовно-літературна» реалізується в навчальних предметах «Українська мова», «Іноземна мова» та інтегрованому курсі «Я досліджую світ». Вивчення української мови в 1-4-х класах передбачає часовий розподіл програмового матеріалу між предметом «Українська мова» та інтегрованим курсом «Я досліджую світ», відповідно до якого 5 годин на тиждень використовується на вивчення української мови як окремого предмета, 2 години на тиждень включені до інтегрованого курсу «Я досліджую світ». У Класному журналі українська мова фіксується і як окремий навчальний предмет, на який окремо виділяються сторінки«Українська мова», і як частина інтегрованого курсу, на яку також виділяються окремі сторінки «Українська мова в інтегрованому курсі».Зверніть увагу на те, що рекомендації щодо поділу класу на групи при вивченні української мови надані в листі МОН України від 22.05.2018 № 1/9-332.  У разі поділу класу на групи при вивченні української мови у Класному журналі на запис уроків української мови як окремого предмета і української мови в інтегрованому курсі відводяться окремі сторінки для кожної групи. (ст. 16 методичного листа у частині «Організація освітнього процесу в 1 класах за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Шияна Р. Б.»).












Засідання вчителів початкових класів
Впровадження методу проектів у роботу вчителя"

дивитися докладніше тут***



 Педагічний тренінг

"Формування основ педагогічного проектування"

  дивитися докладніше тут***



Словник проектних термінів

дивитися докладніше тут***



Організація проектної діяльності

дивитися докладніше тут***




Література "Метод проектів в контексті сучасної освіти"

дивитися докладніше тут***

Ремесло із паперу Витинанка

дивитися докладніше тут***

Як зробити модуль оригамі

дивитися докладніше тут***



Майстер-клас Лялька-мотанка


дивитися докладніше тут***



"Музика дощу"

дивитися докладніше тут***




Презентація "Учитель"

дивитися докладніше тут***


Науково - методична тема "Формування мотивації навчальної діяльності учнів початкових класів"

    Учитель в школі є джерелом тієї сили, яка приводить в рух навчально-виховний процес, вдихає в нього життя. Для молодшого школяра вчитель - це „плодотворний промінь сонця для молодшої душі, який нічим замінити не можна" (К.Д.Ушинський).

   Початкова школа — це насамперед творча праця одного вчителя в період дитинства, а дитинство, дитячий світ — це світ особливий. Діти живуть своїми уявленнями про добро і зло, про честь і безчестя, про людську гідність; у них свої критерії краси, у них навіть своє вимірювання часу; в роки дитинства день здається роком, а рік - вічністю. Маючи доступ до казкового палацу, ім'я якому — Дитинство, вчителю конче потрібно стати якоюсь мірою дитиною. Тільки за такої умови діти не дивитимуться на свого вчителя як на людину, що випадково проникла за ворота їхнього казкового світу, як на сторожа, що охороняє цей світ, сторожа, якому байдуже, що робиться там, усередині цього світу.    В.О.Сухомлинський писав: „Не забувайте, що ґрунт, на якому будується ваша педагогічна майстерність, - у самій дитині, в її ставленні до знань і до вас, учителю".Любов учнів до вчителя, як правило, поширюється і на процес навчання. Нерідко буває, що інтерес до навчального предмету, пробуджений вчителем, переростає в глибокий інтерес до певної галузі науки і визначає вибір життєвого шляху. Те, що говорить улюблена вчителька, сприймається зовсім по-іншому, ніж те, що говорить дитині чужа людина.


Психологічна сторінка



Дидактична мета та тип уроку

читать

Типологія уроків в початковій школі

тип уроку

Як сприяти саморозвитку учнів
Пам’ятка для педагогів
1.Оцінювати реальні можливості учнів, рівень їхньої підготовки. Здійснювати індивідуальний підхід у керівництві саморозвитком.
2. Кількісний та якісний аналіз рівня навчальних досягнень з кожної предметної теми допоможе дати за необхідності рекомен­дації кожному учневі щодо корекції знань, стимулювати так звану ближню мету саморозвитку - ліквідацію прогалин.
3. Учням, що мають утруднення в самостійному визначенні особистих про­блем, пропонувати чіткий алгоритм, ви­конання покрокових дій щодо корекції з наданням конкретних ре­комендацій: що саме потрібно вивчити, які джерела інформації при цьому можна використати, які практичні заняття, вправи, досліди, задачі, завдання виконати для розвитку вміння застосовувати набу­ті знання в стандартних і нестандартних ситуаціях.
4.Учням з низь­кою готовністю до здійснення саморозвитку пізнавальної діяльності необхідно надавати конкретнішу інформацію про можливості здій­снення діяльності, можливо, навіть вказувати на сторінки тих чи ін­ших джерел, які потрібно опрацювати. При цьому давати гімназистам можливість вибору завдань, способів діяльності з переліку запропо­нованих.
5. Саморозвиток виникає тоді, коли учень на основі знань і вмінь, отри­маних у процесі навчання та виховання виявляє недостатність наявних знань для вирішення певної проблеми. Отже, необхідно створювати саме такі ситуації, які спонукають учня до самостійного пошуку вирішення проблем, розви­вають його ініціативу звернення до додаткових джерел пізнавальної інформації, формують його самостійність. Діяльність школярів переходить на рівень самоорганізації і саморегуляції.
6. Проблему управління пізнавальною діяльністю учнів слід розв'язувати  так, щоб школяр був не об'єктом, а суб'єктом навчання і виховання.

СПІЛКУВАННЯ З ВАЖКИМИ БАТЬКАМИ. ЯК НЕ ДАТИ ЗАГНАТИ СЕБЕ В КУТ
Кожен учитель розуміє вираз «важкі батьки», тому що педагоги точно знають, що не тільки діти можуть бути важкими. Іноді мами і тата скандалять, іноді телефонують у такий час, коли і близькі люди зателефонувати не наважаться. Є такі батьки, які вимагають, щоб ви ставилися до їхньої дитині особливо уважно або ставили тільки високі бали. Як правильно поводитися вчителю, спілкуючись з батьками, які часом поводяться так , що їхня поведінка заводить у глухий кут? Розгляньмо кілька таких ситуацій і знайдемо для них гарні й правильні рішення.
Розгніваний тато практично вривається в клас або вчительську. Він гнівно вигукує різкі фрази, звертаючись до вас, можливо, навіть ображає вас або школу. Ви не очікували такого нападу, не розумієте, у чому справа. Як з гідністю обернути подібну ситуацію на свою користь? Справа відбувається при дітях? Головне завдання — відвести розгніваного батька подалі від дитячих очей і вух. Але що робити, якщо такий батько вас абсолютно не чує? Розмовляти варто тільки короткими фразами, спокійним, але в той же час досить гучним і впевненим голосом.
-  Пройдемо зі мною. Говорити ми будемо в іншому місці.
Або ось так:
-  Вийдемо звідси. Зараз ми підемо в учительську і там спокійно поговоримо.
Агресивні люди поводяться напористо, але вони не очікують від вас спокійної впевненості у від повідь. А що робити, якщо тато продовжує кип’ятитися, і ви не можете вивести його «з поля бою»? Різко поверніться спиною і йдіть геть.
Як правило, приголомшений нападник мимоволі буде змушений піти за вами. І тут вже позиції змінюються. Він бачить вашу спину, але не обличчя. У вас є час прийти до тями, а його позиція нападника перетворюється на залежну. Але от ви пішли від дітей і тепер вам необхідно брати ситуацію у свої руки. Якщо ви маєте справу з агресивним співрозмовником, то вибирайте правильне місце для переговорів. Не заганяйте себе в кут своїми руками. Ззаду у вас завжди повинен бути шлях до відступу. Тобто, якщо батько буде продов жувати наступати на вас, ззаду не повинна виявитися стіна або глухий кут.
Не займайте таку позицію, у якій ви будете сидіти, а батько стояти, нависаючи над вами. Позиції повинні бути «на рівних». Тому краще розмовляти стоячи. Потік негативу не припиняється, але ви не чуєте ніяких конструктивних запитань чи ідей? Тоді скористайтеся гарним прийомом: скажіть, що вам потрібно піти ненадовго. Цей прийом допомагає збентежити співрозмовника. Той втрачає ґрунт під ногами, адже ви йдете, і йому якийсь час буде просто ні на кого нападати. Коли ви повернетеся, його запал уже достатньо спаде, і можна переходити до конструктивної розмови, вести яку вже будете ви.
За час вашої відсутності ви зможете продумати свої  питання, які повинні бути чіткими і зрозумілими. Не варто говорити агресору, що з вами не можна розмовляти в такому тоні, що тут школа і т.ін. Краще сказати, що ви бачите, як він розгніваний і вам потрібно дізнатися причину. Але попросіть його припинити кричати і спокійно розповісти, у чому справа.
Маленький секрет: приходячи до школи, батько відчуває все те, що він переживав у дитинстві, коли був школярем. І якщо він раніше боявся вчителів, виступи біля дошки, повернення батьків зі зборів, то, змушений приходити до школи з приводу своєї дитини, він, уже дорослий, виливає свої старі образи на вчителів свого чада. Така дитяча позиція рідко буває конструктивною, тому не варто продовжувати бесіду занадто довго. І взагалі, якщо ви розумієте, що розмовляти з таким батьком вам занадто складно, ви спокійно можете покликати когось на допомогу — завуча, директора і навіть охоронця. Їхня присутність напевно заспокоїть розгніваного батька.
Батьки учнів телефонують вам у пізній час, незважаючи на вихідні та свята. Причому, розмови рідко бувають короткими. А вам ніяково сказати, що ви втомилися або вам потрібно робити сімейні справи.
Правила гри — ось що вам потрібно. І робити це варто на самому початку вашого знайомства з батьками. Ви берете новий клас. На першій зустрічі з батьками або на зборах закладаються основи ваших з ними стосунків. І саме тоді ви повинні розповісти їм про те, як буде вибудовуватися ваше спілкування: коли вони зможуть прийти до школи, щоб поставити вам питання про дитину, коли зможуть вам зателефонувати. Ось тут ви і повідомляєте, що телефонувати вам можна в будь-який
будній день до 19 години (час, звичайно ж, ви встановлюєте самі, але межі не повинні бути занадто тривалими). Не дозволяйте батькам класу телефонувати вам занадто пізно. Ви повинні дати зрозуміти батькам, що готові завжди їх вислухати, зрозуміти і допомогти. Але ви так само повинні з перших хвилин спілкування показати батькам, що у вас є недоторканний час і витримати ту дистанцію, яка надалі не дасть їм турбувати вас вечорами.
Якщо ж деякі батьки все ж телефонують вам занадто пізно, то скористайтеся можливістю ще раз встановити межі вашого спілкування. Запитайте, що мама чи тато хотіли запитати, але не відповідайте на питання зразу, а домовтеся, що зателефонуєте завтра в робочий час. Будьте ввічливі, але тверді у своєму намірі не продовжувати розмову занадто довго. Дайте зрозуміти, що зараз поспішаєте, зайняті якоюсь важливою справою або відпочиваєте.
Але якщо вам не вдається згорнути розмову відразу і вона затягується на годину або навіть більше? Вам ніяково перервати співрозмовника, але ви не бачите можливості її закінчити, оскільки співрозмовник весь час говорить. Простий, хоча, можливо, не надто коректний спосіб — імітувати «обрив зв’язку». Ви можете перетелефонувати і продовжити розмову, але так ви перехопите ініціативу. Ви зможете сказати, що із задоволенням поспілкуєтеся зі співрозмовником в інший час, але не сьогодні. Будьте наполегливі і не попадайтеся на вудку любителя поговорити. Якомога швидше згортайте розмову і кладіть слухавку.
Що робити, якщо батьки звинувачують вас у недостатній якості викладання, у тому, що ви занадто погано вчите їхню дитину? Низький рівень знань, погані оцінки... Прикро?
Такі слова чути особливо прикро. Адже ви працюєте, не покладаючи рук, намагаєтеся допомогти і навчити кожну дитину. Розгубленість, образа — ось почуття, які відчуває вчитель у цей момент. І хочеться спростовувати слова батьків, довести, що це не так. Але ж подібні нападки найчастіше бувають результатом завищених вимог до дитини, бажанням бачити свою дитину найрозумнішою і найкращою. І це не стільки каміння у ваш город, скільки невпевненість у своїх батьківських силах, відчуття, що здібності дитини недостатньо гарні. Не завжди те, що кажуть батьки, і є істинним сенсом їхніх претензій. Переверніть ситуацію.
Для початку вислухайте батьків. Дозвольте їм виговоритися, при цьому ставте навідні запитання:
- Чому ви так думаєте?
- Як ви вважаєте, що саме не розуміє ваша дитина?
- Чи хочете ви прийти на урок, щоб подивитися, як проходить навчання?
Ваша відкритість завжди розташує до вас співрозмовників і скаже їм про те, що ви не згодні з їхньою думкою.
Деякі вчителі вважають, що«кращий спосіб захисту — напад». Вони звинувачують батьків у тому, що ті не виконують з дитиною домашні завдання, проводять з нею занадто мало часу. Але така розмова не буде конструктивною. Вам краще обмежитися короткою розповіддю і парою ілюстрацій до неї. Батьки позбавлені можливості побачити навчальний процес. Дозвольте їм бути присутніми на уроці. Поясніть батькам те, що вони можуть не зрозуміти. Розкажіть об’єктивно про здібності дитини, не забудьте знайти щось позитивне, адже якщо ви будете говорити лише про погане, то ваша розмова закінчиться ще гірше, ніж почалася. Покажіть дитячі зошити і прокоментуйте їх. Розкажіть, як оцінюєте роботи, чому саме так, на що батькам слід звернути увагу. Підкресліть, що ви — не противники, а союзники, одна команда, мета якої — дати дитині гарну освіту, підготувати її до життя, не забути про душевні якості.
Найголовніша формула успіху — знання, як спілкуватися з людьми. (Т. Рузвельт)
Найважче навчитися спільної мови. (А. Кумор)

Форми і стратегії завершення та вирішення конфліктів
  1. Помовчіть, зробивши паузу. Це допоможе вам обрати розумну тактику. Час допомагає забути те, що нас дратує.
  2. В конфліктних ситуаціях дуже часто хочеться постояти за себе і дати достойну відсіч. Тому ми так сильно переживаємо за те що говоримо  чи робимо в подібних ситуаціях. Але якщо ви попали в таку ситуацію спробуйте скористатися порадою психолога Сильвії Бурстин «не відповідай одразу – краще почекати і подивитися що буде далі.
  3. Не грайте гру «Хто винен?» Конфлікт, як правило є результатом цілої серії подій. Це схоже на ефект доміно. В кінцевому результаті не можна винуватити тільки одну людину. Спочатку стається одне,  потім друге, потім третє. В кінцевому результаті стається те що стається.
  4. Не піддавайтеся настрою іншої людини.
  5. Злість руйнує ваш розум. У стані злості неможливо конструктивно думати і шукати креативне рішення виходу із складної ситуації.
  6. Вчитель з медитації Норман Фішер стверджує: що б з нами не відбувалося, головною проблемою в конфліктних ситуаціях є наша злість. Вона створює хмару емоцій, яка заважає дати врівноважену  і переконливу відповідь. Попрацюйте над собою: промедитуйте, зробіть гімнастику, прогуляйтеся на свіжому повітрі – дайте собі можливість відволіктися від проблеми. Робіть що завгодно, але перш ніж розбиратися з кимось, розберіться самі з собою.
  7. Не старайтеся зрозуміти дії іншої людини. Спитайте себе, якби інша людина спробувала зрозуміти про що ви зараз думаєте або чому ви робите зараз те що робите, наскільки  близькими до правди були б його догадки? Ніхто крім вас не знає, що відбувається у вашій голові. Так навіщо старатися зрозуміти те про що думає твій співрозмовник? Скоріше всього ви будете неправі, а це значить, що ви надарма витратите час.
  8. Ваші думки це ще не факт. Наше тіло гостро переживає наші емоції – страх, напругу, тривогу чи стрес. Ми відчуваємо емоції на фізичному рівні і часто сприймаємо свої відчуття, як підтвердження того, що наші думки – це факт. « Невже я б почував себе так погано, якби не бук правий?» Тібетський вчитель Цокньі  Рінпоче в ситуації, коли нас охоплює тривога, покаяння, страх чи злість, радить пам’ятати, що емоційний і фізичний стан, які ми переживаємо «реальні, але неправдиві»
  9. Як ви можете використати цю ситуацію для особистісного росту? Психолог Тара Бреч стверджує, що зациклюючись на злості , ображаючись на чиїсь слова чи дії, засуджуючи співрозмовника  ми поповнюємо свій особистий запас страждань. Ситуація + наша реакція = страждання.  Розбираючись зі своїми почуттями і запитуючи чому нас так сильно зачіпає та чи інша ситуація і що ці почуття говорять про нас самих – це чудовий час дізнатись про себе щось нове. Ситуація + роздуми + мисленєва присутність «тут і тепер» = внутрішній ріст.
  10. Ніколи не дозволяйте іншим збити себе з толку, навіть самому собі.
  11. Те що було, те минуло. Згадуючи про минуле ми часто стараємося зрозуміти , що можна було зробити інакше, щоб попередити конфлікт і його неприємні наслідки, але те що було вчора, воно залишається в минулому, а в минулому ми нічого змінити не можемо.
  12. Навчіться пробачати заради власного блага. Психолог Джек Корнфілд радить « Не вартує бути вірним своїм стражданням». Ми дуже вірні своїм переживанням і думкам про все погане, що з нами відбувалось. Так це було, так це жахливо, але невже це єдине, що формує вас як особистість? Ми пробачаємо інших заради того, щоб звільнитися від особистих страждань, перестати триматися за минуле і жити далі.
  13. Зробіть півтора хвилинну перерву. Щоб звільнити розум, потрібно розірвати хід своїх думок. Нейропсихіатр Ден Сігал стверджує, що «за 90 секунд емоція піднімається  і спадає, як хвиля біля берега» Тому людині потрібно 90 секунд, щоб вийти з будь-якого стану. За 90 секунд спробуйте вдихнути і видихнути 15 разів – щоб не думати про людину або ситуацію, яка вас роздратувала. Це допоможе розірвати міцне коло – і разом з ним владу, яку мають над вами ваші негативні емоції
  14. Відповідайте кривднику добром.
  15. Пам’ятайте, що краще зосереджуватись не на грозі, а квітах, які з’являться завдяки їй.


Календар учителя на 2016-2017н.р.

Оновлені критерії оцінювання

Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних
 досягнень учнів початкової школи
(Додаток до наказу МОН України від 19.08.2016 № 1009)

            Основні правила для організації навчально – виховного процесу в початкових класах

1.                  НЕ  ЗАШКОДЬ  ЗДОРОВ` Ю  ДІТЕЙ !!!  Гуманізація навчально-виховного процесу.

2.                  Дотримуйтеся норм  Державних санітарних правил( Дсан ПІН-2008-01) при складанні  розкладу уроків, тривалості проведення уроків  (1 клас -35 хвилин,  2-4 – 40 хвилин).

3.                  Замінити монолог вчителя діяльністю учнів на уроці. Включати дітей в дослідження, пошук, порівняння; відстежувати та робити певні висновки; розвивати бажання працювати в групі, в парах,    самому досягати успіху у навчанні та втілювати їх на практиці.

4.                  Впроваджувати ігрові моменти в міру, які б вчили дітей практично мислити.

5.                  Генералізація уроку (вивчення теми протягом уроку в різних проявах методів та вправ, впроваджених на уроці.


III.             Недоліками  сучасного уроку є: 
1.                  звичка запозичувати чужі розробки уроків і впроваджувати їх « сліпо»;
2.                  структура уроків однакова, застаріла методика їх проведення; уроки нудні і дітям нецікаво;
3.                  невиправдано нарочите прагнення до ігрових моментів під час уроку;
4.                  невикористання інноваційних технологій, відсутність самоосвіти, небажання переходити на          новий виток інноваційних  методик викладання навчальних предметів.

IV.             ПАРАМЕТРИ  КОНТРОЛЮ  ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ   ПОЧАТКОВИХ  КЛАСІВ

1.      Вимоги до ведення учнівських зошитів:
1.1.   всі  роботи в  зошитах учнів початкових класів  перевіряються вчителем і в кінці кожного місяця виставляються оцінки в балах у 2 класі (ІІсеместр) та в 3-4, які враховуються при оцінюванні за семестр;
1.2.   при оцінюванні робіт звертається увага  на правильність написання літер, на об’єм роботи класних і домашніх робіт (творчих робіт додому не задавати), на дотримання орфографічного режиму, на культуру записів;
1.3.   при відвідуванні уроків письма вимагати від вчителів наукового пояснення написання букв, прописувати зразки в зошитах, в кінці роботи писати « Перев.»;
1.4.   після проведення контрольних робіт в контрольних зошитах проводиться робота над помилками; учні, які написали роботу без помилок, працюють у робочому зошиті з творчим завданням; бали за роботу над помилками не виставляються , але помилки виправляються і пишеться «Перев.»;
1.5.   всі помилки, допущені школярами, виносяться на поля і в контрольних і в домашніх роботах значком (І), не грубі  буквою -«н».
2.      Дотримання норм техніки письма:
2.1.   безперервне письмо                                   1 клас   - 5 хвилин
2 клас  -    8 хвилин
3 клас  -     12 хвилин
4 клас  -     15 хвилин
2.2.   тривалість письма на уроці                       1клас  - 15 хвилин
2 клас – 20 хвилин
3 клас  -  25 -30 хвилин
4 клас – 35 хвилин 
2.3.   швидкість  письма                          1 клас – 4-5 знаків  за хвилину, до 16 в кінці року 
2 клас – 16 -25
3 клас – 26 – 35
4 клас – 36 – 45
2.4.   хвилинки каліграфії                       1клас -  0 знаків
2 клас – І семестр до 8 хвилин,  ІІ – до 6 хвилин
3 – 4 класи  - в залежності від потреби

2.5.   кількість рядків каліграфії                                       
1 клас – 0
2 клас – 2 рядки
3 клас – 3 рядки
4 клас – 4 рядки
2.6.   При перевірці зошитів необхідно звертати увагу на відповідність балів у зошитах, класному журналі  та в учнівських щоденниках.
2.7.   Стартовий моніторинг рівня навчальних досягнень учнів з навчальних предметів проводити не раніше 20 вересня.
2.8.   Обсяг текстів для переказів, творів, диктантів з української мови:
для переказів                         для творів                      для диктантів і списування
у 2 класі – 40 -50 слів                близько -40 слів                               30 – 50 слів
у 3 класі – 50 – 70 слів               близько – 60 слів                              50 -70 слів 
у 4 класі – 70 – 100 слів             60 -80 слів                                         70 -90 слів
3.       Показники  темпу  читання: 
вголос                                                                       мовчки
2 клас    І семестр -   35- 45 слів/хв                                                                       0
   ІІ семестр – 50 – 60 слів/хв                                                                     0
3 клас – І семестр –  65 – 70 слів/хв                                                          85/100 слів/хв.
   ІІ семестр  - 75 – 80 слів/хв                                                         95 – 110 слів/хв.
4 клас – І семестр  -   80 – 85 слів/хв.                                                       110 – 130 слів/хв.
   ІІ семестр -   90 – 95 слів/хв.                                                       130 – 150 слів/хв.
4.       Показники тексту  комбінованої  контрольної  роботи  з     МАТЕМАТИКИ:
1 клас                         проста задача
10 виразів з однією дією або 5 з двома діями
одне завдання геометричного матеріалу
одне завданя алгебраїчного матеріалу
2,3,4 класи                 складена задача
10 виразів з декількома діями (порядок дій обов’язково )
одне завданя алгебраїчного матеріалу
одне завданя геометричного матеріалу
одне завданя з логічним навантаженням, які входять в оцінку знань з контрольної роботи
V.    Оцінювання навчальних досягнень  учнів:
-       вербальна оцінка знань  1класі, у 2 класі – протягом І семестру за рішенням педагогічної ради;
-       не оцінюються  учні 2 -4 класів із предметів:   «Інформатика»,   «Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво», інтегрований курс «Мистецтво», «Основи здоров`я», «Фізична культура»;
-       наприкінці семестрів та навчального року з навчальних предметів, з яких оцінювання здійснюється  вербально, у журналі у графах «І семестр», «ІІ семестр», «Рік» записується «Зар.»  (зараховано);
-       якщо учні звільнені за станом здоров`я від занять із фізичної культури  робиться запис у журналі « Зв.» (звільнений)
-       у разі відсутності учня при вивченні теми протягом всього часу робиться запис « н/а» (не атестований). Це не впливає на семестровий та річний бал;
-       неатестаці я учня  з навчального предмета за ІІ семестр та рік для нього готується завдання на літні канікули за індивідуальною програмою, виконання якого перевіряється до початку нового навчального року. За результатами перевірки до 05 вересня у журналі робиться повторний запис про рішення педагогічної ради ЗНЗ;
-       результати періодичного контролю, що проводиться фронтально, записують на лівій сторінці журналу під  датою , а вид перевірної роботи ( аудіюваннядиктантсписуванняписьмовий переказписьмовий  твірмовна тема ) зазначають у верхній частині відповідної колонки
-       Відсутність учня під час написання контрольної роботи ( диктанту, мовної теми, письмового переказу тощо) зазначається у журналі під датою виконання роботи буквою  «н». У цьому      випадку оцінювання навчальних досягнень учня за тему учитель визначає за поточними балами.          Але стежити, щоб не було системи пропусків у написанні контрольних робіт.
-       Тематичний бал записується у колонці журналу без дати з позначкою « Тема».

         Консультації за телефоном 278 – 52 -57, а за моб. 0506979643

        Методист РМК                                                                                    Н.І.Лапенкова      

На відкритій платформі ЕдЕра викладені відеоматеріали до оновленої програми з Літературного читання

ПИСЬМЕННИКИ, ЧИЇ ІМЕНА ДОДАЛИ ДО НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ З ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ, ОСОБИСТО РОЗКАЗУЮТЬ ПРО СЕБЕ, СВОЇ ТВОРИ ТА ТВОРЧИЙ ШЛЯХ.

Золоті правила педагога


1. Прийшов у школу - зроби розумне й шляхетне лице. 
2. Кожного разу, коли тобі хочеться командувати дітьми, згадай своє дитинство і про всяк випадок з'їж морозиво. 
3. Гроші та педагогіка малосумісні. 
4. Нехай всі манекенниці світу, побачивши твою усмішку, подадуть у відставку. 
5. Не заходь в душу до дітей, якщо тебе про це не просили. 
6. Іди на урок з радістю, виходь з уроку з приємною втомою. 
7. Жартуй до того часу, доки не навчишся. 
8. Пам'ятай: поганий лікар може забрати життя, поганий учитель - спопелити душу. 
9. Приходити на урок слід настільки підготовленим, щоб знати точно: для чого прийшов, куди прийшов, що будеш робити і чи буде від цього добре. 
10. Кожного разу, коли хочеться нагрубити кому-небудь, рахуй до мільйона. 
11. Намагайся їсти кожен день. 
12. Люби свою адміністрацію так , як і вона тебе, і ти проживеш довге і щасливе педагогічне життя. 
13. Ніколи не чекай похвали, а намагайся відразу ж з'ясувати, як з нею йдуть справи. 
14. Люби кого-небудь крім школи, і тоді у тебе буде все в порядку. 
15. Якщо до тебе прийшли на урок, згадай, що ти артист, ти кращий педагог країни, ти найщасливіша людина. 
16. Говори батькам завжди найкращу правду, яку ти знаєш. 
17. Пишайся своїми помилками, і тоді у тебе їх буде з кожним роком все менше. 
18. Вищим проявом педагогічної успішності є усмішка на обличчях дітей. 
19. Якщо ти вмієш самий звичайний факт подати як відкриття та домогтися подиву і захоплення учнів, то можеш вважати, що половину справи ти вже зробив. 
20.Пам'ятай: хороші педагоги живуть довго і майже ніколи не хворіють. 
21. Віддай школі все, а вийшовши зі стін школи, почни нове життя. 
22. Постарайся завжди бути здоровою, навіть якщо в це хтось не повірить. 
23. Одягайся так, щоб ніхто не сказав тобі вслід: "Он вчителька пішла". 
24. Не спи на уроці; дурний приклад заразливий. 
25. Під час опитування зобрази на обличчі граничний інтерес. 
26. Пам'ятай: якщо твій голос стає загрозливо хрипким, значить, ти робиш щось не те. 
27. Добре, якщо пізно увечері, коли ти згадаєш своїх учнів, обличчя твоє осяє посмішка.





Рецепт
приготування хорошого уроку


Візьміть дюжину найкращих емоцій. Ретельно відберіть тільки ті, що 
  • 12 порцій мудрості, 
  • 11 порцій терпіння, 
  • 10 порцій хоробрості, 
  • 9 порцій працездатності, 
  • 8 порцій оптимізму, 
  • 7 порцій відданості своїй справі, 
  • 6 порцій вільнодумства, 
  • 5 порцій доброти, 
  • 4 порції відпочинку й турботи про здоров'я, 
  • 3 порції гумору, 
  • 2 порції такту, 
  • 1 порцію віри в кожного свого учня. 

Дл

Перед подачею учням  урок сервірується спокоєм, самовідданістю 

та професіоналізмом учителя. 

Чітко додержуйтесь цього рецепту,  у точності дотримуючись інгредієнтів


страви при підготовці кожного свого уроку.


Приємного вам апетиту, шановні колеги! 

Апетиту до вчительської праці та творчості!




Шановні колеги, рекомендую переглянути


Як заповнювати журнал?

На замітку вчителю початкової школи 

Вчителю 
Рекомендації щодо створення ситуації успіху

Рекомендовані інтернет-ресурси для вчителів початкових класів

www.mon.gov.ua

http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/29698/)

http://document.ua/pro-zatverdzhennja-kriteriyiv-ocinyuvannja-navchalnih-dosjag-doc55850.html
(http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=1121-2009-%EF)


Методичні веб-сайти для вчителів початкової школи


· Презентації для учнів початкових класів http://educat.at.ua

· ВЕБ-сторінка журналу "Початкова школа" http://www.pochatkova-shkola.net

· Центр навчально-методичної літератури http://cnml.com.ua/index.php?cat=38

· Початкова школа. Вчитель -вчителю.Вчитель - учню. Вчитель -батькам. Поради шкільного психолога http://teacher.at.ua/

· Архив журнала "Начальная школа плюс до и после" http://www.school2100.ru/izdaniya/magazine/archive/

· Журнал "Начальная школа" http://www.n-shkola.ru/

· Освітній сайт для сучасних педагогів http://konserg.ucoz.ua/

· Розробки уроків – http://lib.sowa.com.ua

· Розвиваючі творчі ігри для молодших школярів - http://www.cl.ru/education/lib/data/r00122.htm

· сценарії свят - http://www.library.kherson.ua/activities/lib_net_activities.htm

· методична скарбничка початкової школи (розробки свят, уроків та ін.) -http://brozer.narod.ru

Українські сайти для вчителя початкової школи

Немає коментарів:

Дописати коментар